Trening EMS. Szybkie spalanie tłuszczu, redukcja cellulitu, rozbudowa masy mięśniowej


ranking

odżywki na masę

Coraz większa popularność treningów EMS to wynik ich bardzo dobrej skuteczności, ale też faktu, że wystarczy wykonywać je tylko raz w tygodniu.

O treningach EMS jest dzisiaj bardzo głośno. To metoda treningu personalnego, w trakcie którego można zrzucić nadmiar kilogramów, zredukować cellulit, nabrać masy mięśniowej, a także poprawić swoją kondycję. Czym dokładnie jest trening EMS?

EMS – trening elektrostymulacji mięśniowej

EMS – Electric Muscle Stimulation, czyli inaczej elektrostymulacja mięśni to rodzaj treningu bazującego na wykorzystaniu specjalnego urządzenia emitującego impulsy elektryczne.

Zastosowanie elektrostymulacji w sporcie niesie ze sobą szereg korzyści. Poprzez specjalne połączenie ze sobą napięcia mięśniowego w postaci dedykowanych ćwiczeń, a także bezpiecznych impulsów o niskiej częstotliwości można stworzyć trening, który cechuje się znacznie większą skutecznością niż zwykłe ćwiczenia na siłowni lub w klubie fitness.

Aby uzyskać efekty porównywalne z aż 3 godzinami spędzonymi na treningach tradycyjnych, wystarczy tylko jeden trening EMS, który trwa zaledwie 20 minut!

Jak przebiega trening EMS?

Trening EMS to trening personalny, czyli odbywa się on pod czujnym okiem trenera. To bardzo istotne dla uzyskania optymalnych rezultatów – trener może wtedy przeprowadzić dokładną analizę składu ciała, dobrać właściwy zestaw ćwiczeń, a także nadzorować ich prawidłowe wykonanie.

Podczas treningu personalnego EMS ćwiczący zakłada specjalny strój, do którego podłącza się elektrody do elektrostymulacji mięśni. Są one połączone ze specjalnym urządzeniem do treningu EMS.

Ćwiczenia wykonywane w specjalnym stroju i przy podłączeniu do urządzenia są znacznie skuteczniejsze, ponieważ pojawia się wtedy zewnętrzny bodziec, który aktywuje włókna mięśniowe do bardziej intensywnej pracy. Możliwe jest dotarcie także do głębiej położonych mięśni, których wytrenowanie jest trudniejsze.

Gdy odbywa się trening EMS, ćwicząca osoba nie czuje żadnych nieprzyjemnych dolegliwości. Dodatkowo, zakres ćwiczeń oraz ich intensywność dobierane są indywidualnie, dlatego nawet osoby, które dopiero rozpoczynają swoją aktywność fizyczną, nie zniechęcą się do dalszych treningów.

Aby uzyskać optymalny efekt, trening EMS może być prowadzony tylko jeden raz w tygodniu – wystarczy 20 minut ćwiczeń, żeby uzyskać efekty porównywalne z kilkugodzinnym treningiem.

Kiedy warto zdecydować się na trening EMS?

Na trening EMS w Krakowie decyduje się obecnie coraz więcej osób. To bardzo dobra alternatywa dla tradycyjnych ćwiczeń, ponieważ nie dość, że nie wymaga długiego pobytu na siłowni albo w klubie, to jeszcze może dać znacznie lepsze wyniki.

Właśnie dlatego z treningu EMS korzystają dzisiaj zarówno te amatorzy, którzy chcą nadać swojej sylwetce bardziej atrakcyjny wygląd, jak również profesjonaliści, na przykład sportowcy.

Głównie wskazania do treningów EMS:

  • nadwaga i otyłość – za pomocą treningu możliwe jest zrzucenie tkanki tłuszczowej
  • nieatrakcyjna figura – dzięki tej metodzie możliwe jest wymodelowanie sylwetki
  • cellulit – systematyczne ćwiczenia zmniejszają widoczność „skórki pomarańczowej”
  • niska masa mięśniowa – trening EMS powoduje rozbudowę masy mięśniowej
  • bóle mięśni, w tym także bóle pleców – wzmocnienie mięśni powoduje zredukowanie dolegliwości bólowych i zapobiega ich ponownemu pojawianiu się
  • gorsza kondycja – dzięki treningom elektrostymulacji mięśni można sprawić, że kondycja organizmu będzie jeszcze lepsza

Czy trening EMS jest bezpieczny?

Prowadzony w klubie trening EMS jest metodą bezpieczną, która nie powoduje ryzyka dla zdrowia. Stosowane są wtedy prądy o niskich parametrach.

Z treningów tego typu nie powinny korzystać osoby z wszczepionymi rozrusznikami serca, miażdżycą, nadciśnieniem, cukrzyca, padaczką, a także kobiety w ciąży.

Zatem trening EMS to skuteczna propozycja przeznaczona dla każdego, kto chce ćwiczyć jeszcze skuteczniej. Dzięki tej metodzie można osiągnąć znacznie lepsze efekty niż podczas zwykłych treningów.